Welcome to Sdružení ONLINE zábavy

Hledat   v  

  Vytvoř účetDomů | Vložit příspěvek | Tvůj účet | Obsah | Témata | Top 10  

Navigace
· Domů
· Ankety
· Archiv článků
· Diskuze SOZ
· Downloads
· Hledat
· NWN server status
· NWN2 server status
· Obsah
· Slovníček pojmů
· Statistiky
· Témata
· Webové odkazy

Obsah
NWN obecně
NWN World Building
Průvodce PW NWN
SOZ
SOZ Forum

NWN světy
Arkhalia
Demona
Dragon Hammer
Equilibrie
Gwain Tharr
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
Mystake
Sferie
Thalie

NWN fora
Arkhalia
BG TSCC
Demona
Demona2
Dragon Hammer
Equilibrie
GamePark
Ilandria2
Kandelábrie1
Kandelábrie2
NWN 1
NWN 2
Thalie

NWN stránky
Čeština do NWN1
Bioware
BioWare Social Network
NWN GamePark
NWN Lexicon
NWN Speciál
NWN Vault (IGN)
NWN Vault (Nový)
NWN Wikipedia
NWN2 CZ překlad
NWN2 Blog
NWN2 scripting
NWN2 Toolset Guide
NWN2 Toolset manuál
Seznam NWN serverů
NWNWiki
NWN2Wiki

Subdomeny
Demona
DragonHammer
Gwain Tharr
NWNWiki

D&D stránky
D20 v kostce
Překladový klíč
WotC

Herní weby
Bonusweb.cz
Doupě.cz
gamerzines.com
mmogames.cz
mmorpg.com
mmorpgtoplist.com

  
NWN2 PW svět bez lagů (2.část)
Posted on 07.10.2011, 15:42:55
Téma: Jak na to?
Jak na to?Věnovat nějaký čas optimalizaci Neverwinter Nights 2 modulu se tvůrcům rozhodně vyplatí. Především u perzistentních světů můžou lagy znehodnotit několika měsíční práci world builderů. Proto jsem přesvědčen, že toto téma zaslouží velkou pozornost a všem tvůrcům doporučuji věnovat optimalizaci modulu trochu času. V minulém díle jsme rozebírali optimální velikost lokace a optimalizaci scény. Na konci článku najdete odkaz na NWN2Wiki "PW Builders Guidelines", kde je pár tipů k optimalizaci NWN 2 modulu. V tomto díle vám přeložím některá doporučení z tohoto článku a pokud mě k jednotlivým doporučení něco napadne, přidám i svůj komentář.

PW Builders Guidelines

Jedná se o instrukce a doporučení pro tvůrce PW světů. Začnu shrnutím hlavních bodů.

  • Snažte se udržet walk mesh jednoduchý a walkable prostor (kde se lze s postavou pohybovat) malý, tak že vykreslíte unwalkable prostor (kde se nelze s postavou pohybovat) v místech, kam by se hráč nikdy neměl dostat.
  • Ujistěte se, aby NPCéčka (cizí postavy) a hráči měli dostatečný prostor pro přechod do další lokace a otestujte hledání cesty (path finding), aby jste si byli jistí že se AI nezakousne.
  • Vložte do lokace jen tolik placeableů (umístitelné objekty), kolik je jich třeba pro atmosféru lokace, kterou si přejet.
  • Nastavte na placeablech Shadows off (stíny) a převeďte je na environmental objekty. Snažte se udržet malé množství zdrojů světla a pokuste se mít jen jeden, který bude mít účinek na celou lokaci.
  • Omezte použití trávy, i když ji hráči můžou vypnout. Pokud jeden hráč trávu nevypne, může to způsobit lagy na celém serveru.

Lokace a editace Walkmeshe
  • Snažte se externí lokace udělat malé jak je jen možné (max 16*16, doporučené 12*12 nebo méně, ale pokud dobře vyladíte větší lokaci, nebude to problém.)
  • Dejte NPC prostor pro chůzi. 
  • Minimalizujte walkable prostor tak, aby hráči mohli dosáhnout jen tu část lokace, která má být pro ně přístupná.
  • V externích lokacích zkontrolujte baked walkmesh. Jestli není moc složitý, pokuste se ho zjednodušit pomocí manuálního kreslení  walkable a non-walkable sekce, aby jste docílili jednoduchosti a plynulosti.
  • Pokuste se vyhnout přílišnému použití walk mesh cutterů, především tam kde můžete nastavit unwalkable prostor.  Unwalkable plocha znaméná méně režie pro engine hry. Plynulá lokace znamená, že při hledání cesty se AI (umělá inteligence) nezakousne v koutu nebo skulině. Počítačem kontrolované NPC zaseknuté v rohu, které nemůže najít cestu, může způsobit lagy a 100% využití CPU. Nezanechávejte ve walk meshi trojúhelníky, pokuste se udělat cestu rovnou, jak je znázorněno dole na obrázkách.


  • Snažte se vyvarovat použití mesh cutteru k ošetření poloviny pole na konci walk meshe, jako je uvedeno na obrázku dole. Všimněte si také, na prvním obrázku, nesprávného nastavení walk meshe na svahu.


  • Vyhněte se malým rohům jako je tento, jelikož NPC kontrolované AI se zde může zaseknout.


  • Dostatečně velká plocha pro přechod do jiné lokace. Když se postava přesouvá do jiné lokace, ujistěte se že je zde dostatečné místo pro případ, že je zde jiný hráč nebo NPC. Postava může být odhozena do non-walkable prostoru a to má za následek pád NWN klienta. Ujistěte se, jestliže skupina PC vstoupí do lokace a vzájemně do sebe narazí, zda je zde dostatečný walkable prostor pro všechny. V NWN2 komunitě se vypráví vtipná historka o hráči, který se dostal do tohoto stavu, tedy mimo walk mesh a při přihlášení do modulu mu opakovaně padal NWN2 klient. Jeho problém vyřešil DM, který přesunul jeho postavu do walkable prostoru, ještě před tím než hráči hra spadla, poté se už hráč mohl bez problémů do modulu přihlásit.
  • Vyhněte se 1x1 interiérům. Pozor na 1x1 interiéry, hráčům s ATI kartou můžou způsobit pád klienta.
Jindragon: Ohledně walkmeshe jsem dal dohromady docela obsáhlý článek "Jak na walkmesh v NWN2 toolsetu?", takže doporučuji přečíst. Jinak pokračování překladu "PW Builders Guidelines" bude někdy příště ... až se mi bude chtít.


 
Příbuzné odkazy
· Více o Jak na to?
· Novinky od Jindragon


Nejčtenější článek v Jak na to?:
Přetexturování štítu (NWN1)


Hodnocení článku
Průměrné hodnocení: 5
Hlasů: 1


Zvolte počet hvězdiček:

Výborný
Velmi dobré
Dobré
Povedený
Špatné


Možnosti

 Vytisknout stránku Vytisknout stránku


Související témata

Neverwinter NightsNeverwinter Nights 2

Copyright © Sdružení Online zábavy, Všechna práva vyhrazena
Můžete šířit naše zprávy pomocí tohoto souboru backend.php
PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi.
This is free software, and you may redistribute it under the GPL.
PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky: 0.07 sekund